Zdalna pomoc wykorzystująca Rozszerzoną Rzeczywistość

Zdalna pomoc wykorzystująca Rozszerzoną Rzeczywistość

Zdalna pomoc, to krótko mówiąc świadczenie pomocy serwisowej na odległość. Nawiązywane jest połączenie zdalne na żądanie użytkownika, podczas którego udostępnia on między innymi ekran, klawiaturę oraz mysz komputera. Użytkownik przez cały czas widzi na swoim ekranie wszystkie wykonywane przez zdalnego eksperta czynności. Jednak, w dzisiejszych czasach zdalną pomoc można rozbudować, wykorzystując rozszerzoną rzeczywistość, która umożliwia rozwiązywanie problemów wykraczających poza ekran monitora, to dzięki niej możemy pokazać problem ekspertowi za pomocą na przykład kamery smartfona.

Kim jest zdalny ekspert?

Zdalny ekspert, jest to osoba, która może pomóc rozwiązać problem technologiczny bez wychodzenia z domu czy biura. To dzięki niemu mniej doświadczeni pracownicy firmy, mogą zdobyć wiedzę, tak niezbędną do rozwoju i nauki. Zdalny ekspert, w bardzo krótkim czasie może pomóc w naprawie uszkodzonej maszyny, montażu czy też nauce nowego pracownika w czasie rzeczywistym, bez konieczności fizycznej obecności na miejscu. Dzięki czemu firma oszczędzi nie tylko czas, ale i pieniądze. Na zdalnego eksperta składa się kilka innowacyjnych rozwiązań technologicznych, takich jak:

  • RealWear HMT-1 – pierwszy bezdotykowy komputer do noszenia na głowie, co oznacza, że ręce pozostają wolne i można obsługiwać lub naprawiać maszynę, a wszystkie niezbędne informacje widać w czasie rzeczywistym przed oczami. RealWear HMT-1 przeznaczony jest między innymi dla energetyki, usług komunalnych, motoryzacji czy produkcji, dostępne są tutaj takie rozwiązania jak zdalny mentor, nawigacja po dokumentach, przemysłowa wizualizacja loT, czy cyfrowe rozwiązania workflow.
  • PTC Vuforia Studio – przekształca istniejące dane CAD oraz loT w szczegółowe wrażenia Augmented Reality, które dostarczają krytyczne informacje pracownikom pierwszej linii, kiedy oraz gdzie są najbardziej potrzebni. Dzięki tej technologii zwiększa się wydajność oraz satysfakcja pracowników, maleje koszt błędów, odpadów oraz wydatków. PTC Vuforia Studio wykorzystuje najnowsze technologie Augmented Reality, możliwe jest tworzenie własnych projektów dostosowanych do potrzeb każdej firmy.
  • Jira Service Desk – jest narzędziem do śledzenia zgłoszeń pomocy technicznej, które dostarczane są przez Atlassian, to przy jej pomocy można w łatwy oraz szybki sposób odbierać, śledzić, zarządzać oraz rozwiązywać zgłoszenia zarówno od klientów, jak i swojego zespołu. Funkcjonalność systemu można bez problemu rozszerzyć przy pomocy dodatkowych aplikacji lub wręcz przeciwnie ograniczyć tylko do tych niezbędnych rozwiązań. Jira Service Desk można zintegrować z innym produktem Atlassian – Confluence, co da możliwość stworzenia bazy wiedzy, dokumentacji, instrukcji, dzięki czemu klienci będą mogli sami znaleźć odpowiedzi na nurtujące ich pytania, co w konsekwencji oznacza mniej zgłoszeń, i więcej czasu na rozwiązanie tych najtrudniejszych problemów.
  • HPE MyRoom – umożliwia bezpośrednią współpracę zarówno z klientami, jak i z innymi specjalistami. Jedyne co trzeba zrobić to zaprosić ich do swojego własnego wirtualnego „pokoju”, dzięki czemu zarówno współpracownicy czy klienci niezależnie od tego, gdzie się aktualnie znajdują, mogą się z Tobą spotkać, używając jednego narzędzia, łącząc przekaz audio oraz wideo. HPE MyRoom, jest doskonałym przykładem na to, jak skutecznie, oraz rozważnie można zredukować koszty podróży, nie tracąc jednocześnie na jakości spotkań.

Zdalna pomoc wykorzystująca Rozszerzoną Rzeczywistość

Co to jest rozszerzona rzeczywistość?

Rozszerzona rzeczywistość (Augmented Reality) jest technologią łączącą świat rzeczywisty, z tym generowanym komputerowo, jest on interaktywny w czasie rzeczywistym, oraz umożliwia swobodny ruch w 3D. Przeważnie do tego celu wykorzystywany jest obraz z kamery, na który nałożona jest grafika 3D, generowana w czasie rzeczywistym. Jednak istnieją też systemy, które wspomagają tylko dźwięk. Technologia ta wykorzystuje tak zwane markery, czyli punkty odniesienia, na bazie których aplikacja Augmented Reality określa swoje położenie względem świata rzeczywistego. Markery te są identyfikowane przez kamerę urządzenia Augmented Reality, chociażby kamerę smartfona. Jednak od 2017 wprowadzono technologię bezmarkerową, która działa na określeniu rzeczywistej płaszczyzny wykrywając wzory kolorystyczne, oraz unikalne kształty występujące na badanej powierzchni. Rozszerzona rzeczywistość wykorzystywana jest w przeróżnych obszarach nie tylko biznesu, ale i nauki, a także w życiu prywatnym na przykład:

  • lotnictwo – sprzęt pokładowy pokazuje pilotom bardzo istotne dane, chociażby na temat ukształtowania terenu, który widzą przed sobą,
  • medycyna – to dzięki niej lekarze mają dostęp do takich informacji jak struktura oraz czynności narządów wewnętrznych pacjenta,
  • motoryzacja – wyświetlane są informacje lub obrazy z komputera pokładowego, radia lub systemu nawigacji, na przedniej szybie samochodu lub motoru, co znacznie poprawia bezpieczeństwo jazdy, ponieważ kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi,
  • muzea – tutaj prezentowany eksponat można wzbogacić o takie informacje jak kontekst historyczny lub miejsce jego odkrycia,
  • szkolenia – technologia rozszerzonej rzeczywistości zapewnia studentom oraz kursantom, niezbędne dane o specyficznych obiektach, nad którymi pracują, to przy jej pomocy mogą oni w szybki sposób zdobyć niezbędną wiedzę.

Zdalna pomoc wykorzystująca Rozszerzoną Rzeczywistość

Zalety wynikające z korzystania ze zdalnej pomocy, która wykorzystuje rozszerzoną rzeczywistość.

Zdalna pomoc posiada bardzo wiele zalet takich jak:

  • redukcja błędów, nawet o 30%,
  • wzrost wydajności pracy, który może być większy nawet o 40%,
  • szybkie reagowanie na problemy, oraz usterki – natychmiastowa naprawa, dzięki której firma nie poniesie znaczących strat,
  • bardziej efektywne gospodarowanie zasobami pracowniczymi, płacenie za wykonaną pracę, a nie za czas na nią poświęcony,
  • eliminacja kosztów, związanych z dojazdem eksperta na miejsce,
  • wzrost satysfakcji klienta ze świadczonych usług,
  • redukcja strat wynikających z przestojów związanych z awarią maszyny,
  • dostęp do ekspertów posiadających pełną wiedzę na temat naprawianego sprzętu, bez konieczności „ściągania” go z drugiego końca kraju, a nawet świata, co wiąże się nie tylko z wysokimi kosztami podróży, ale też stratami wynikającymi z przestoju maszyny.

Dodatkowo rozszerzenie zdalnej pomocy o technologię Augmented Reality, daje takie korzyści jak:

  • możliwość odejścia od biurka, i pokazania błędu/usterki, która pojawiła się na przykład w maszynie,
  • maleje nie tylko koszt wydatków, ale też błędów, oraz odpadów,
  • możliwość stworzenia narzędzi dostosowanych do indywidualnych potrzeb każdej firmy,
  • możliwość stworzenia bazy wiedzy, dokumentacji i instrukcji, dzięki czemu na część problemów klienci sami znajdą rozwiązania, co w konsekwencji odciąży ekspertów,
  • możliwość łączenia się ze współpracownikami, oraz klientami w wirtualnym „pokoju”, używając jednego narzędzia, nie tracąc przy tym na jakości spotkania.

Zdalna pomoc wykorzystująca Rozszerzoną Rzeczywistość

Reasumując, zdalny ekspert jest idealnym rozwiązaniem dedykowanym dla wszystkich tych, którzy stawiają na rozwój swojej firmy. Przede wszystkim rozszerzona rzeczywistość poprawia nie tylko bezpieczeństwo pracy, ale redukuje też ponoszone dotychczas koszty. Dodatkowo zdecydowanie ułatwia eliminację usterek, tradycyjna naprawa sprzętu to przeglądanie instrukcji, zapoznanie się z dokumentacją oraz wykonywanie odpowiednich czynności, a w przypadku Augmented Reality, zdalny ekspert posiada dostęp do pełnej dokumentacji, oraz historii napraw i serwisowania, co pomaga każdemu pracownikowi w krótkim czasie odszukanie odpowiednich danych.

Zainteresował cię temat Zdalnego Eksperta? Chcesz dowiedzieć się więcej? Kliknij tutaj: https://ttpsc.com/pl/zdalny-ekspert/