Strona domowa / Ciekawostki / Spersonalizowane opakowanie – 5 pomysłów dla branży elektronicznej

Spersonalizowane opakowanie – 5 pomysłów dla branży elektronicznej

Spersonalizowane opakowania produktowe łączą w sobie dwie bardzo ważne zalety – praktyczność i wartości reklamowe. Tego typu pudełka są chętnie wykorzystywane przez marki odzieżowe, producentów kosmetyków i sprzedawców artykułów luksusowych. Z potencjału pudełek produktowych mogą skorzystać także producenci elektroniki. Do czego je wykorzystać? Przede wszystkim do budowania wizerunku marki!

Spersonalizowane opakowania produktowe – dlaczego warto?

Rola pudełka w e-commerce przeszła niemałą ewolucję. Szare i bezimienne tektury już dawno odeszły w niepamięć, teraz królują estetyczne i oryginalne spersonalizowane opakowania (z języka hiszpańskiego: packaging personalizado). Ich produkcją zajmuje się między innymi polska firma Packhelp.

Dlaczego warto zainwestować w oryginalne pudełka produktowe? Dzięki nim można:

  • Zdobyć i utrzymać zainteresowanie klienta,
  • Zapoznać klienta z marką,
  • Poinformować klienta o specyficznych cechach danego produktu i podkreślić jego zalety,
  • Zbudować relację z klientem i zachęcić do ponownego zakupu,
  • Zachęcenie do sprawdzenia innych produktów danej marki,
  • Zachęcenie do promowania danego produktu – nie tylko wśród znajomych, ale też za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Jak to się ma do branży elektronicznej? Poniżej przedstawiamy 5 pomysłów na ciekawe pudełka!

Spersonalizowane opakowania produktowe – 5 pomysłów dla branży elektronicznej

#1 Foliopaki

Foliopaki są bardzo często wykorzystywane w branży elektronicznej. Można w nie pakować niewielkie artykuły, takie jak części i podzespoły, zasilacze, baterie oraz kable. Takie opakowanie chroni przed wilgocią i niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, a więc doskonale zabezpiecza przesyłkę. Nadrukowanie na foliopakach emblematów firmy dodatkowo zwiększa ich walory reklamowe!

#2 Pudełka z bielonej tektury

Elegancka biel to kolor, który pojawia się wiele razy w branży elektronicznej. Barwa ta kojarzy się z solidnością i profesjonalizmem. Nic więc dziwnego, że takie firmy jak Xiaomi, Apple, Sennheiser, czy Panasonic korzystają z tego koloru w marketingu!

#3 Spersonalizowane pudełka w nietypowych kolorach, np. błękit lub zieleń

Błękit to barwa szczególnie lubiana przez firmy zajmujące się finansami. Zieleń kojarzy się z produktami ekologicznymi. O dziwo obie te barwy można spotkać także na opakowaniach w branży elektronicznej. Z kolorowych pudełek korzystają np. DWG Watch lub Rolex.

#4 Poręczny uchwyt

Trend, który utrzymuje się stale w e-commerce, jeśli chodzi o gadżety elektroniczne, to pudełka z uchwytami. W takie opakowania są pakowane przede wszystkim tablety oraz laptopy.

#5 Ekologiczny charakter

Ekologiczny charakter pudełka można podkreślić poprzez zastosowanie tektury typu Kraft. Z takich opakowań korzysta między innymi producent żarówek – Green Depot.